Wednesday, July 20, 2011

Why is it happening again???

Aku dah berjanji dengan diri aku sendiri yang aku tak akan bersedih lagi selepas aku dapat peluang kedua yang aku perlukan dari dia. Tapi kenapa bila aku buka facebook dan ternampak gambar perkahwinan dia, aku menangis??? Aku tahu yang bukan aku yang berdiri di sebelah dia. Aku dah berjanji dan dah menerima hakikat dia adalah hak milik orang lain, bukan hak milik aku. Tapi kenapa dada aku rasa sesak??? Kenapa hati aku menangis??? Kenapa mesti aku MENANGIS bila aku pandang gambar-gambar itu???

Ya Allah... tolonglah aku, Ya Allah... Sungguh aku tak terdaya untuk melihat gambar-gambar itu. Aku kelu, aku sebak, aku sedih, aku menangis, aku terluka, aku menangis, menangis dan menangis...Sungguh aku sayangkan dia, malah aku terlalu sayangkan dia. Aku ahu sayang aku pada dia tidak akan mengubah apa-apa fakta atau hakikat bahwa dia telah pun menjadi hak milik orang lain.

Huuuhhh... Salah aku juga sebab mengaktifkan semula akaun facebook aku. Mungkin ini ujian yang aku kena lalui. Betullah kata mama, Allah tak akan jatuhkan ujian yang sebegitu untuk hambaNya andai Dia mengetahui hambaNya tidak mampu untuk menghadapi ujian itu. Aku redha. Aku harus redha. Aku bukan diciptakan untuk dirinya.

Salah aku kerana terlalu menyayangi dan terlalu menyintai dirinya sepenuh hati aku. Walaupun aku pasti dan tahu yang aku akan terluka dan akan jatuh terduduk dalam permainan percintaan ini.

Dan pada saat ini, walaupun dia ada di sebelah aku dibuai lena, namun aku berharap aku dapat larikan diri darinya dan hilangkan diri aku untuk seketika. Aku sedih, terlalu sedih, aku tak tahu macam mana nak ungkapkan kesedihan ini, tapi yang pasti pada saat ini aku terlalu sedih, terlalu sedih...!

No comments:

Post a Comment